Kerstvakantie & Back to school - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lonneke kuypers - WaarBenJij.nu Kerstvakantie & Back to school - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lonneke kuypers - WaarBenJij.nu

Kerstvakantie & Back to school

Door: lonnekeinsintmaarten

Blijf op de hoogte en volg lonneke

22 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Hi, daar ben ik weer!
Zo eind Januari alweer, gaat super snel zeg..
Ondertussen heb ik super veel dingen meegemaakt en gedaan. Teveel om nu allemaal te vertellen, dus ik heb voor jullie een kleine selectie gemaakt ;)

Het was heel gek om kerst op een tropisch eiland te vieren. Ik heb het gevierd op het strand met allemaal lekkere hapjes en drankjes! Ook heb ik tapas gegeten aan de Franse kant, dit was erg lekker. Toen ik kerst zonder familie en vrienden vierde, merkte ik pas hoeveel ik gehecht was aan de kleine rituelen die hierbij horen. Bijvoorbeeld mama die een roosje maakt in de roomboter en papa die de kachel aan maakt. Nu heb ik zelf maar even een roosje in de boter gemaakt en in plaats van de kachel de waaier aangezet haha. Kerst op het strand in je bikini met een heerlijk rosétje en chips is ook wel een keer leuk! Nieuwjaar was hier echt ontzettend gaaf! Je mag hier geen privé vuurwerk kopen en afsteken omdat er een tijd geleden een heel ernstig ongeluk is gebeurd. Daarom werd er op een vlot op zee vuurwerk afgestoken. Ik stond met allemaal vrienden met mijn voeten in het zand en met een flesje Moët in mijn hand. Het vuurwerk was echt geweldig! (Als Mariska Pijnenborg hierbij was, dan zou ze echt onder de indruk zijn haha)

De vakantie was echt heerlijk! Ik ben naar Pinel Island geweest. Erg mooi eilandje met een hele rustige zee. Ik heb daar ook gezien hoe een enorme kreeft geslacht werd. Pff, dat was iets minder! Eerst kreeg ik al de schrik van mijn leven toen een (mooie) Franse ober voorbij kwam lopen met de kreeft in zijn handen. De Fransozen vonden het maar al te grappig hoe ik reageerde op dit fenomeen.
Voor de rest bestond de vakantie uit: nieuwe strandjes bezoeken, stappen, uit eten gaan, stappen, een bioscoopje op zijn tijd en nogmaals stappen. Een dagje Marigot (dit is de hoofdstad van de Franse kant) was ook erg leuk. Ik heb daar een kokosnoot gegeten, die voor me gesneden werd. Hij zat nog in een groen velletje! Ik ben echt een enorme fan van kokosnoten en eet in Nederland niets liever. Maar toen ik een hap nam, vond ik het echt heel vies. Het was heel slap, de kokosnoot die ik ken is hard. En dan zit er ook niet zo’n groene schil omheen. Ik was er ook van overtuigd dat er kokosmelk in een kokosnoot zat, maar dit blijkt dus gewoon kokossap te zijn. Dat was ook al een tegenvaller ;) Tot zover dus de kokosnoten in Sint Maarten.
In de vakantie hebben we ook een beetje geshopt. Ik was in een winkeltje met allemaal tassen. Ik zag allemaal kaartjes die geprint waren en waar Guess op stond in de winkel hangen. Ervan uitgaande dat dit dus gewoon een nepwinkeltje was, vroeg ik aan de verkoopster hoe duur de rode tas was, ze antwoordde: “160 dollar, it’s a real Guess bag”. Met heel veel hoesten en proesten heb ik toch maar even bedankt voor deze fake Guess tas ;)
Na 2,5 week vakantie, moest ik er toch weer aan geloven. Back to work! Viel alles mee toen ik weer begon. Heb in de week na de vakantie met leerlingen individueel spelletjes gedaan en gesprekjes gehad over hun thuissituatie en wat ze leuk vinden om te doen thuis en op school etc. Erg fijn om eventjes een goede band met de kids te ontwikkelen.
Toen ik laatst een paar foto’s van familie en vrienden liet zien aan mijn klas, vroeg een meisje: “Teacher, I don’t see snow on the pictures from Holland. How come? Does the snow melt when it’s summer?”. Hilarisch dat kinderen van hier denken dat er altijd sneeuw is in Nederland.
Toch heeft de vakantie me wel wat vermoeidheid opgeleverd. In de eerste week na de vakantie had ik op woensdag een vergadering. Ik was zo ontzettend moe en viel tijdens de vergadering in slaap. Ik had al de hele tijd al moeite met mijn ogen open houden. Mijn oplossing: heel veel bewegen, even een slokje water, iets uit mijn tas pakken etc. Na een tijdje vielen mijn ogen gewoon echt dicht. Ik zat naast de directrice die de vergadering gaf, dus de blikken van alle collega’s waren op haar gericht. Ineens hoorde ik: “Miss, do you think this meeting is boring? Miss, do you think I’m boring?”. Dit klonk heel ver op de achtergrond.. Totdat ik plots echt in slaap viel (lees hier: mijn hoofd knikte naar beneden). Dit was natuurlijk helemaal hilarisch voor alle collega’s ;).
Oh ja, wie op bezoek wil komen is welkom :) Bye!!

  • 23 Januari 2012 - 11:13

    Mariska Pijnenborg:

    Lonneke Kuypers, ik denk idd dat ik erg onder de indruk was geraakt van dat vuurwerk daar. Fijn dat je ervan hebt genoten! :) En goed dat je zo genoten hebt van je vakantie! Jammer van de kokos, heb je daar ook kokosshampoo of valt die ook tegen? Anders moet je je daar maar op gaan richten, haha! ;) Super leuk verhaaltje Lonnie. Succes weer met de werkweken! xx

  • 24 Januari 2012 - 16:11

    Aafke:

    Lieve Lon! Wat een leuk verhaal weer:) Heb weer erg moeten lachen om hoe leuk je schrijft, daar ben je goed in Lonnie, mss wel beter dan in het echt grapjes maken ;)
    Dat je ook in slaap bent gevallen, ik zie het helemaal voor me haha!
    En ohja ik maak gebruik van je aanzoek hoor, 6 augustus ga ik je doodknuffelen!!!

    Succes nog daar in het heerlijke st. Maarten! Kus

  • 31 Januari 2012 - 15:00

    Ricky:

    Hallo Lonneke,

    Leuk weer te lezen wat je schrijft. Je maakt heel wat mee!
    Aan je leerlingen kun je nu vertellen dat er sneeuw in Nederland ligt en het overdag ook vriest. Koud hoor!
    Ik heb erg moeten lachen over je verhaal van het inslapen tijdens de vergadering. Zou dat op de Stappen ook kunnen gebeuren?

    Heel veel liefs van Ricky.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lonneke

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 19859

Voorgaande reizen:

25 September 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: