Sister Marie Laurence - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lonneke kuypers - WaarBenJij.nu Sister Marie Laurence - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lonneke kuypers - WaarBenJij.nu

Sister Marie Laurence

Door: lonnekeinsintmaarten

Blijf op de hoogte en volg lonneke

17 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Wow, ik heb gewoon mijn eigen klas! Vorige week heb ik de kinderen en mijn nieuwe werkplek voor het eerst gezien. Dit was wel even heel anders dan de scholen die ik Nederland heb gezien. De school is lichtgroen en heeft de vorm van een rechthoek. De school is niet groot, van elk leerjaar is er ongeveer één klas. De Marie Laurence School bevindt zich in de wijk Middle Region, ook wel de ‘achterbuurt’ van Sint Maarten genoemd. Op school kreeg ik een rondleiding van ‘Teacher Karin’. Erg grappig, de leerkrachten noemen elkaar niet bij de voornaam. Verder zijn er nog andere gebruiken waar ik helemaal geen weet van heb. Bijvoorbeeld het feit dat je op Sint Maarten nooit je tas op de grond mag zetten. Volgens Antilliaanse vrouwen loopt het geld er dan uit. Uiteraard wist ik hier helemaal niks van en zette ik, zonder van enig kwaad bewust te zijn, de tas van een collega op de grond. Aiii, dat was niet zo handig.
Mijn ontmoeting met de kinderen was erg leuk. De kinderen waren heel enthousiast en ik kreeg allemaal handjes en knuffels. Ik vind het super dat kinderen hier zo spontaan en fysiek zijn, dat schept gelijk een band. Ik heb drie dagen mogen meekijken in de klas. Het viel me op dat er veel Sint-Maartens-Engels gesproken wordt. “Who that be?” betekent: Wie is dat? Het lijkt net de cursus Brabants van Draadstaal ;)
Mijn eerste week als een echte juf!
It’s up to me now.. Nu breekt de tijd aan dat ik het zelf mag gaan bedenken en uitvoeren.
Toen ik mijn klaslokaal binnen stapte vond ik het echt een heel gaaf idee dat dit ‘mijn’ klaslokaal is! Ik kan ermee doen wat ik wil: de meubels verplaatsen, dingen ophangen en bedenken wat ik mijn kinderen wil leren. Ik vind het echt gaaf dat ik dit op deze plek mag ervaren!
Ik heb deze week super grappige dingen meegemaakt. Een kind uit mijn klas vroeg wat een kapstok was. Ik legde vrolijk uit dat je daar je jas op kunt hangen. Hierbij dacht ik er niet bij na dat de mensen hier helemaal geen jas dragen, omdat het daarvoor gewoon veel te warm is.
Ik vind het best lastig om kinderen te verstaan als ze Engels praten met een Antiliaans accent. ‘Teacher can I sharp?’. Wat zeg je: ‘Do you wanna shop?, Ok then let’s go!’.
De stroom valt hier ongeveer 1x per dag uit. Dat gebeurt ook wel eens tijdens schooltijd. Het is echt niet te houden in de klas zonder waaiers.
Onze nieuwe crib
Op de foto’s bij mijn vorige reisverslag kun je onze nieuwe crib zien. We hebben net MTV Cribs even gebeld, die komen volgende week op bezoek. Zo rond januari 2012 komt de uitzending op tv ;)
We hebben 2 slaapkamers, 2 badkamers, 2 balkons, een enorme Amerikaanse keuken, een heerlijke ligbank en ga zo maar door. De oven hebben we alvast uitgetest, pizza’s en brownies smaken heerlijk! We kijken uit naar het moment dat we alles schoon moeten gaan maken…

Vorige week wilden we pinnen. We hadden alleen de sleutel in de auto gelaten en de deuren op slot gedaan. Mmmm, wat nu? Gelukkig kwamen we een hele aardig Antilliaans meisje tegen dat ons wilde helpen. Ze ging even een vriend van haar halen die ons wel wilde halen. Met z’n tweeën hebben ze de autodeur met een verbogen kleerhanger open gemaakt. Toen de deur een klein beetje open was, glipte ze er met haar arm tussen en kon ze het knopje van de autodeur open maken. Hoppaaa en onze auto was weer good to go.

Ik voeg bij dit reisverslag ook wat foto’s van onze boattrip naar Anguilla toe. De moeite waard om te bekijken. Je ziet dan hele mooie witte stranden en een super heldere zee!

PS: Weekend voelt hier echt zoals weekend zou moeten voelen. Zon, zee, strand en stappen. Wat wil je nog meer?

  • 16 Oktober 2011 - 20:06

    Iris:

    Heeeey Lonnie!
    Wat klinken je beide reisverslagen tof zeg!! En wat enorm relaxt dat zelfs de directeur als advies geeft: na het lesgeven lekker naar hetstrand en vroegslaen! Maar ben ergg benieuwd naar alle foto's van het appartement! Hebben jullie verder al internet Of alleen in een cafe?
    En verantwoordelijkheid met rapporten en gesprekken zal vast ook heel wat minder heftig zin dan in Nederland he?! Lukt het bruin worden al een beetje? Nou veel plezier en blijf ons maar lekker jaloers maken!

  • 18 Oktober 2011 - 09:31

    Aaf:

    Lonnieeeeeee!!
    Wat een vet verhaal weer:) Even een vraagje, er staat in je verhalen steeds dat het niet te houden is qua weer, maar op je site heb ik al een paar keer 13 graden en regen gezien? Klopt niet helemaal denk ik:P

    Wat vet dat je eerste week zo goed bevallen is, je zal indd nog wel moeten wennen aan de regeltjes daar! En dat accent daar wen je uiteindelijk wel aan denk ik;) Of je leert het ze af:P

    Fotos zijn echt om jaloers van te worden, die zeeeeeeeeeee is echt te mooi! Nou geniet ervan lonnie en zo te zien doe je dat indd wel, zo'n weekend wil ik ook wel!!

    Dikke kus!!

  • 18 Oktober 2011 - 10:46

    Marthe:

    Ha Lonneke,

    Ik ben weer helemaal bijgelezen!
    Wat een heerlijk verhaal weer!
    Geniet lekker van alles!
    En van het heerlijke weekend daar met zon, zee, strand en wat wil je nog meer! Hier is het nl al echt een drama ;)

    Succes!

    Groetjes,

    Marthe

  • 18 Oktober 2011 - 20:42

    Lonneke Kuypers:

    Wat een leuke reacties :) Thanks!
    Aaf, ik snap helemaal niks van deze website. Ik heb ingesteld waar ik zit, maar toch geeft de site de temperatuur van Nederland aan. Heel vreemd! Ik wil ook instellen dat iedereen een berichtje krijgt als ik een verslag plaats. Dat lukt ook al niet! Dus voor de mensen die een e-mail willen ontvangen, meld je aan op mijn website. x

  • 18 Oktober 2011 - 21:17

    Danielle:

    Hai Lonnie,
    Leuk je avontuurtjes hier te lezen.
    Volgende week ga ik een cruiseje doen in de caribean, helaas niet jullie kant op. Dat was wel erg cool geweest.
    Wie weet, volgende keer.
    Dikke knuf uit Genderen!

  • 20 Oktober 2011 - 17:08

    Willemien Van Doorem:

    He lieve lonneke, ik ben weer helemaal op de hoogte. Fijn dat je nu een eigen groep hebt. Ik wil je bij deze alvast van harte feliciteren met je verjaardag en geniet van alles. Ik zal een lekkere borrel op je drinken dikke knuffel voor jou van Willemien.

  • 21 Oktober 2011 - 14:20

    Jasper:

    Heey lonnie,

    klinkt allemaal super relaxed. Ik denk dat je het wel naar je zin gaat hebben. Begint er steeds maar weer op te lijken dat ik niet op skivakantie ga, wat betekent dat sint maarten wellicht dichter bij komt :P.

    Heel veel plezier en ik kijk uit naar je nieuwe verslag

  • 22 Oktober 2011 - 21:36

    Ricky:

    Lieve Lonneke

    Ik realiseerde me net ( het is hier nu 23.30 u.) dat je vandaag jarig bent. Van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat je een leuke dag hebt!
    Fijn dat je nu echt in de klas aan de gang kunt. Heel veel succes ermee!
    Blijf van die leuke stukjes schrijven.

    Liefs Ricky.

  • 23 Oktober 2011 - 05:57

    Nellie En Ton:

    Hoi Lonneke,

    Door het tijdverschil nog net op tijd wellicht om jou langs deze weg te feliciteren met je jaardag.Weer een leuk verslag en het geeft ons het gevoel dat we in de buurt zijn. Jouw klas gaat nog veel werk in zitten denk ik en elke progressie daarin geeft je natuurlijk een geweldige kik dat kan niet anders en omgekeerd heeft de klas natuurlijk ook nog eens een lieve juf die ze als kind hun hele leven blijven onthouden, dat is ook leuk om te realizeren.

    groetjes uit Lelystad.

  • 06 November 2011 - 10:41

    Marisa:

    Lonely!!

    Ik zag net je foto´s op facebook en lees je verhaal nog een keer. Wat een heerlijkheid daar!! Echt, super gaaf! En al die foto´s, om jaloers van te worden! Heb je al lang niet gesproken, binnenkort weer skypen?:) x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lonneke

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 1033
Totaal aantal bezoekers 19859

Voorgaande reizen:

25 September 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: