Praktische shizzle regelen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lonneke kuypers - WaarBenJij.nu Praktische shizzle regelen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lonneke kuypers - WaarBenJij.nu

Praktische shizzle regelen

Door: lonnekeinsintmaarten

Blijf op de hoogte en volg lonneke

16 December 2011 | Nederland, Amsterdam

Onderstaand stuk heb ik al een paar weken geleden geschreven, dus de tijdsaanduidingen ‘gisteren’ en ‘vandaag’ kloppen niet helemaal meer. Een nieuw verslag volgt zeker nog, ik heb vanaf nu namelijk 2 weken en 5 dagen vaaaaaakaaaaaaantie!!

Lieve mensen in Nederland, hoe is het met jullie?
Hier gaat het goed! Het hurricane season is afgelopen, alleen het gekke is dat sindsdien de regenbuien, windvlagen en onweersbuien zijn gekomen. Als het hier onweert zie je voornamelijk hele mooie flitsen, het rommelen daarbij valt wel mee. Zo vind ik onweer best leuk! De stroom is hier deze week zo vaak uitgevallen. Ongeveer 2x per dag. Het is nu ook zo dat het niet 10 minuten duurt voordat de stroom weer terug is, maar 4 uur. SHOCK! Als bij ons de stroom uitvalt hebben we gelijk ook geen gas en water meer. Dus we kunnen dan absoluut niks doen.. Een paar keer verplichte pauze is niet erg, maar als het elke dag gebeurt word je er niet echt vrolijk van. Ons nieuwe plan voor als de stroom uitvalt is: slapen. Je schrikt je alleen wel kapot als in één keer alle lichten aanspringen, de airco hele koude lucht naar je blaast en de waaier op volle toeren begint te blazen. Een waaier noemen ze hier een ‘fan’, spreek je uit als ‘fen’. Wat een geluk dat we er in ons huis vier aan het plafond hebben hangen. Zonder die dingen word je echt lek gestoken door de muggen.

Wij hebben inmiddels al twee auto’s versleten en hebben vanaf gisteren een nieuwe huurauto. Een Hyundai Sonata. Het is zo’n auto die in Nederland oude mensen rijden, als ze naar de kerk gaan. Een automaat uiteraard, dus heel fijn voor de hills hier. We begonnen met de Daihatsu Charade, waarna de Hyundai Getz volgde. De Getz heeft ons echt veel tijd en geld gekost, lees hier: problemen. Met deze auto zijn we tegen een andere auto aangebotst. Dat gaat hier echt zo ontzettend snel met die files. Een auto haalde ons in en stapte vervolgens ineens vol op de rem. De remmen in de Getz waren niet zo goed, dus snel remmen lukte niet. De man van de auto waar we tegenaan gereden waren, stapte uit. SHIT, een politieagent!!! Wat nu? Het handige was dat de politieman binnen no time twee andere politieagenten en de ongelukkenservice geregeld had. Wij hadden bij onze huurauto een verzekering afgesloten van 10 dollar extra per dag. Je zou toch denken dat je voor zo’n bedrag toch een redelijke dekking hebt. Niet dus! We mochten de schade aan de andere auto volledig zelf betalen. Aan onze auto was bijna niks, de car rental had dit binnen 5 minuten gefixed. Een paar dagen later waren onze spiegel en de kentekenplaat aan de voorkant eraf gesloopt. Fijn, dit valt ook niet onder de verzekering van onze auto want dit is vandalisme. Waarom hadden we die verzekering ook alweer afgesloten?
Gelukkig zijn er niet alleen maar vervelende dingen hier hahaha, we moeten wel positief blijven ;) Ik heb voor het eerst in mijn leven de koningin in real life gezien. De kinderen uit mijn klas snapten er niks van. Huh, juf je woont al 21 jaar in Nederland maar je hebt de koningin nog nooit gezien. De beveiliging is hier heel anders dan in Nederland. We stonden achter dranghekken, maar het was helemaal niet druk. Als ik mijn hand had uitgestoken had ik Maxima aan kunnen raken. Maxima poseerde voor Eefje, alleen toen deed de camera het niet. Balen!

Anyways, Jan Smit was ook op het eiland! Nice, ben zelfs nog eventjes naar het strand geweest waar familie Smit hun villa had. Jammer genoeg heb ik ze niet meer gespot.

  • 16 December 2011 - 15:48

    Mariska:

    Loon, leuk weer een verhaaltje van je te lezen! Klinkt leuk dat onweer idd! Met die auto's klinkt idd gevaarlijk, let maar goed op (zegt moeder Maris). Geniet van je 2 WEKEN EN 5 DAGEN vakantie! Ik mis je wel.. xx

  • 16 December 2011 - 16:13

    Emiel:

    Verdomme Lon, heb ik net speciaal voor jou Facebook aangemaakt krijgen we deze super link! wel hele leuke verhalen.

  • 17 December 2011 - 03:41

    Lonneke:

    Marisje ik mis jou ook! En Emiel, als je geen facebook had, had je helemaal niet gezien dat ik een nieuw reisverslag geplaatst had ;)

  • 17 December 2011 - 10:42

    Willemien Van Doorem:

    He Lonneke fijn om weer eens iets van je te lezen. Ik was al langer van plan om je te mailen maar het is zo druk,druk,druk, dat je er even overschoot niet netjes van mij!!
    Nog maar 2 dagen werken en dan heb ik ook vakantie waarvan ik erg zal gaan genieten. Wel vreemd lijkt mij om kerst in de zon te vieren dat is wel heel anders als met kou. Hebben jullie ook een kerstboom?? Op school gaat het prima in januari start de 6e kleutergroep dus weer meer kinderen.
    We eindigen in de kleutergroepen op het einde allemaal met 32 kleuters veel he in zo'n kleine klas dus stapelen maar. Lieve schat in de vakantie ga ik je een mail sturen die wat langer is, voor nu vast fijne kerstdagen en een knuffel van mij Willemien. p.s. geniet van je vakantie!!!

  • 27 December 2011 - 12:55

    Miss Vg:

    Hey

    Leuk dat ik je verhalen kan mee lezen.
    Nu ik ga in februari ook naar Sint Maarten en zal ook stage lopen in Sister Marie Laurence school, maar in de 'kleuterzone'. Mijn vriendin en ik hebben ook nog steeds geen verblijfplaats gevonden. Waar heb jij gelogeerd? Was dit ver van de school vandaan? Alvast merci xxx
    groetjes

  • 28 December 2011 - 16:21

    Lonneke:

    Hoi Miss Vg,
    Zou je mij een e-mail kunnen sturen? Mijn e-mailadres is lonneke-kuypers@hotmail.com
    Voor hoe lang blijf je hier?
    Ik heb een appartementje voor je gevonden. Het is vlakbij waar ik woon.
    Groetjes Lonneke

  • 03 Januari 2012 - 14:39

    Ricky.:

    Hallo Lonneke,

    Bedankt voor je alweer leuke verhalen. Sorry, dat ik zo laat reageer. Er kwam van alles tussen! Nog de allerbeste wensen voor 2012. Ik hoop voor jou dat het een jaar mag worden met een heleboel nieuwe, succesvolle ervaringen, een goede gezondheid en veel geluk.

    Liefs Ricky.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lonneke

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 19859

Voorgaande reizen:

25 September 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: